Laatste momenten in Chiguru

3 juni 2019 - Vijayawada, India

Sorry voor het de late update, maarr hier zijn we toch weer. Deze twee weekjes ben ik in Chiguru geweest waar we echt weer gave dingen hebben gemaakt met de kids! Dit keer niet heel veel nieuws meegemaakt, dus het wordt een wat korter blog..

Toen we terug kwamen van de eerste week Chiguru zijn we natuurlijk gelijk een fruitjuice gaan halen! Eenmaal onderweg naar de fruitjuice zagen we (net op tijd.. !!) dat ze rotjes aan het afsteken waren op de weg. Echt heel veel, het verkeer moest er voor stilstaan. Ook stonden er een aantal mensen met vlaggen te zwaaien, toen viel het kwartje. Ze waren aan het protesteren wegens de verkiezingen. We liepen er snel voorbij om onze verdiende fuitjuice te halen.

Terug in het appartement hoorde we weer een aantal harde knallen, toch maar even kijken uit het raam. Ja hoor, voor de Dmart waren ze ook aan het protesteren. Dmart is de supermarkt naast ons appartement. Al het verkeer kwam vast te staan en ook de rook zocht zijn weg in ons appartement. Het gevolg, het hele appartement stond blauw van de rook..

Door naar het vrolijke gedeelte ! Ik hebbb iemand zijn kop kaal mogen scherenn!! Nou dat was echt een feest! Het is echt een goed gevoel om iemand zijn haar er compleet af te halen.. !! We hebben maar gelijk zijn wenkbrouwen meegenomen, wel met een pincet natuurlijk. ;P

Deze dagen voel ik me echt compleet mijzelf. Gek doen en drukken buien.. Jaa echt mijzelf.. Ik voek mij heel vrolijk en energiek. Wel natuurlijk soms even een dagje minder, dat mag dan ook wel.

Dan komen we bij iets.. raars? Benen scherenn !! Eerst dacht ik dus, dat ga ik niet doen. Gewoon lekker laten zitten, mag toch geen korte broeken aan. Dan komt het moment dat je jezelf eraan gaat irriteren en het er toch afhaalt. Nouu het voelde toch een partij goed! Als je het in Nederland doet voelt het goed, maar hier voelt het goed goed. Gewoon een heeel vrolijk gevoel, moeilijk te omschrijven.

Dan komen we aan bij de laatste momenten in Chiguru met het Summercampp. De dingen die me daar vooral opgevallen zijn is ten eerste de bel. Er hangt een bel en daar wordt na elk onderdeel tegen aan geslagen. In de ochtend begint het rond een uur of zes en gaat door tot savonds na elf uur. Voor de lunch gaat wordt er drie keer tegen aan geslagen. Ten tweede, doen ze voor het eten de prayer. Dat is echt, in drie weken tijd ken ik hem nog niet. Het is in het Telugu en tot de helft ongeveer kan ik hem mee zeggen.. :)

Wat ook heel raar was, één van de college girls haar arm. Dan denk je, huh? Haar arm? Jaa, haar arm. Ik deed mijn arm naast die van haar en het was zooo appart. Herkenning, dat is wat ik zag. Het leken wel twee armen van hetzelfde lichaam. Dezelfde overgang van huid naar handpalm, de zelfde kleur huid.. Het was gewoon zo raar om te zien, dus heb ik later gevraagd of ik een foto mocht maken. Deze zal ik ook bijvoegen.

Het water in Chiguru kapt er geregeld mee, dus dat ga ik zeker niet missen! Rond één uur moet je zeker niet proberen te douche, want dan is het water kokend heet. Soms stonk het, of het stopt gewoon terwijl je hoofd nog vol met shampoo zit.. Gelukkig was Cara zo lief om beneden even een emmer te vullen met water. Die trappen ga ik ook zeker niet missen!

Ook heb ik een weddeschap verloren met Caroline... Oepss. Ze moest haar blog schrijven van een aantal weken en de vakantie. Het ging om een mango, want ze moest zooo veell. Ik dacht, dat wordt een mangoooo. Verkeerd gedacht, stiekem trots dat ze het afgemaakt heeft.

Straks gaan we dan onderweg naar Hampi ! Een trienreis van twaalf uur.. Eigenlijk moet ik nu gaan slapen, maar wilde even dit blog af hebben. Want na dit weekend zal er een appart blog volgen van wat ik allemaal heb meegemaakt de komende drie daagjes. Als ik wifi heb.. We hebben zoals het er nu uitziet geen plek in de trein, dus wordt het staan/zitten/liggen op de grond.. Tussen de ratten.. Een treinreis in India opzich is al een heel avondtuur. Zodra we aangekomen zijn kijken we ter plekken welk hotel we gaan nemen en wat het goedkoopst is. Waarschijnlijk zitten we ook met ongeveer vijf personen in een twee persoons kamer, beloofd veel goeds dus! Wordt nog leuk. We zijn met zeventien mensen, ook vijf vrijwilligers vanuit Hydrabad sluiten aan.

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden!

Door problemen met de wifi kan ik dot blog nu pas update. Ondertussen heb ik de weekendtrip overleeft met 80 km/h en zullen jullie hier alles over lezen in mijn volgende blog! Deze week ook mijn eerste week Deepa Nivas, dus dat beloofd veel goeds voor de volgende keer!!