Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
121

Over mij

Jaa.. Wie ben ik nou eigenlijk?

Ik ben Yamuna van Zonneveld en ben 19 jaar. Door mijn omgeving wordt ik vaak omschreven als een vrolijke, spontane, gezellige, behulpzame en drukke meid. Het lukt mij elke week weer om mezelf helemaal vol te plannen. Ik doe momenteel de opleiding Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen op het Mbo. Ik zit nu in mijn 2e leerjaar en deze reis is een unieke kans vanuit school om mijn geboorteland op te zoeken. Ik ben namelijk geadopteerd uit India, te Nalgonda.

Ik werk bij Ipse de Bruggen, op twee locaties. Voor de mensen die hier niet mee bekend zijn: Ipse de Bruggen is een instelling voor mensen met een (meervoudige) beperking. Ik ben werkzaam bij een dagbesteding op de locatie Zwammerdam. Op de locatie Nieuwveen ben ik werkzaam als flexer op een vaste groep.

Ook doe ik vrijwilligerswerk bij FunCare4Kids. Dit is een organisatie die meerdere Fundagen organiseert in het jaar. Denk hierbij aan een overnachting in de dierentuin of een Fundag op het ijs. Het is voor kinderen waarbij de thuissituatie niet stabiel is, denk aan een broertje met een beperking of een moeder in een rolstoel. Deze dagen zijn er, zodat die kinderen weer even een dag kind kunnen zijn. Ik heb het hier enorm naar mijn zin en geniet elke Fundag weer! Ben jij nou nieuwsgierig geworden en wil jij hier meer over weten? Dat kan, via de volgende link. http://www.funcare4kids.nl/

In mijn vrije tijd sta ik graag op het water, windsurfen. Helaas heb ik hier de afgelopen tijd niet veel tijd voor gehad. Ik breng mijn tijd graag door met mijn vrienden en in de sportschool.

Ik denk dat jullie zo wel een aardig beeld hebben gekregen van wie ik ben en wat ik doe. :)

Over mijn reis

Wat ga ik nou eigenlijk doen in India...?

Voor drie maanden ga ik meedraaien op een project met straatkinderen. In het weekend zal ik verblijven in een vrijwiligershuis en doordeweeks op het project. Het zal allemaal plaatsvinden in Vijayawada wat weer gelegen ligt in Andhra Pradesh. Deze reis kan ik maken door de organisatie Samen. Samen werkt vanuit de Don Bosco visie. Don Bosco was een belangrijke man, bij hem liggen de wortels van de wereldwijde organisatie Don Bosco. Ik heb twee begeleiders aangewezen gekregen via Samen. Oud vrijwilligers, die het hele proces al een keer hebben meegemaakt. Hun bieden mij zowel ervoor als erna de begeleiding die ik nodig heb. Hier ben ik erg blij mee. De voorbereiding en de begeleiding die Samen biedt, is erg fijn en goed geregeld.

Wil jij nou meer weten over deze organisatie? Dat kan! Klik dan op de volgende link. http://www.samen.org/

Meer weten over Don Bosco?  Ook dat kan! Klik dan op de volgende link. http://samen.org/over-samen/don-bosco

Het was erg moeilijk om een maatje te vinden, maar gelukkig kon ik aansluiten bij Caroline en Trijntje. Twee gezellige en spontane meiden van 18 jaar. Ik ben erg blij en dankbaar dat ik bij hun mocht aansluiten! Aangezien hun vier maanden gaan en ik drie maanden, reis ik wel alleen heen en terug.  Dit is een tikkeltje spannend, maar dat komt allemaal vast goed!

Ben je nou benieuwd naar verhalen van Caroline? Ook dat kan! Door op de volgende link te klikken, kun je het avontuur volgen vanuit de ogen van Caroline. https://carolinehermans.reislogger.nl/

Zoals eerder al genoemd, ligt mijn roots in India. Aangezien Vijayawada maar op twee uur rijden is van Nalgonda, zou ik daar graag een bezoekje willen brengen. Gelukkig stonden Caroline en Trijntje hier zeker voor open! Samen met hun, en wellicht anderen vrijwilligers uit het huis, gaan wij een dagje richting Nalgonda. :)

Ik heb erg veel zin in dit avontuur... maar het komt nu wel heel dichtbij! De zenuwen lopen langzaam op, ik leef naar de dag van vertrek. Uiteraard vind ik het super spannend! Het is een hele andere cultuur en kijk er naar uit om kennis te maken met de kinderen. Ik ben benieuwd met welke geweldige ervaringen ik thuis kom.. en als wat voor persoon. Mijn visie op de wereld zal door deze reis zeker veranderen. Ik hoop de kinderen een stukje mee te geven, hun iets te leren waar ze iets aan hebben. Ze iets extra's te geven, om vervolgens te genieten van die mooie lach...

Bezochte landen

Ik heb 10 landen (4%) bezocht:

België, Bosnië en Herzegovina, Duitsland, Egypte, Frankrijk, India, Nederland, Spanje, Tsjechië, Turkije.